maanantai 4. helmikuuta 2013

mä tahdon vapauteen

Alotin tänään vihdoin panostamaan vielä enemmän tähän kouluun - vähän myöhässä, mut eikse ollu niin, että parempi myöhässä, ku ei millonkaan ?
Tosiaankin, tällä viikolla kaks koetta ja keskiviikkona tää odotettu koulukuvaus. 


"nää mimmit on kieroi,
jätkät on sikoi, 
mutku meis kaikis on vikoi."

En tajuu, miks tota on niin vaikeeta ymmärtää. Kukaan ihminen ei oo täydellinen, kaikki tulee tekemään virheitä - isompia ja pienempiä. Ei virheiden perusteella voi alkaa arvostella tätä kyseistä ihmisistä. 

"murheit, mut jatkaa laiva seilaamist
tunteit ja matkal vaikka feilasin
ni minne meenkään mulle paikka on kotona.
kuljen täysii koska aika ei odota."

"hei, en tarvi muuta kun mitä mul on 
ja mä pidän siitä kiinni.
en irti päästä.
mä nään tän
maailman mun silmin, mä kurotan pilviin."

"kai meistä kaikist välil tuntuu siltä ettei mikään tunnu miltään.
kunnes surku ja parku, saa karjutki avaa silmät,
ja odotan, odotan, peloissani odotan miten itseni kokoan jos kadotan sut kokonaan."

Enkä tajuu tätä nykynuorison halua vetää perskännejä joka viikonloppu, eikä seuraavana aamuna muista, mitä oli tullut viime iltana töppäiltyä. Tuhootte tulevaisuutenne tollasella käytöksellä. Ja oon kans kuullu, että Lappeenrannan keskustassa pyörii ihan hitosti huumeita. Siinä vaiheessa, kun alkaa niitä vetämään kannattais ehkä kattoo peiliin - pilaat samalla oman ja läheistes tulevaisuuden. Käytät kaikki rahas huumeisiin ja viinaan, jotta saisit pääs sekasin ja unohtaisit kaikki murheet. Mut hetikun noiden vaikutus lakkaa, kaikki se paska ilmestyy takas sun mieleen. Se on vaan hetken pakoileminen siltä kaikelta. Toi päihteidenkäyttö on ihan vitun tyhmää - mun mielipide, no hate. Taitaa teidän porukat olla ihan hiton ylpeitä teistä - oma lapsi vetää kännejä joka viikonloppu ja vanhemmalla on pelko kokoajan, et lapsi tekee itelleen jotain, tai alkaa jopa käyttää huumeita. 
Ryhdistykää ja hankkikaa, hei, kunnon ammatit. Saatte paljon paremman tulevaisuuden, eikä teidän tarvii sit kolmikymppisenä miettiä, et mihis pääsis töihin, ku ei oo kunnon koulutusta mihinkään. Että "hups, tossa tuli vähän nuorena töppäiltyä, enkä hankkinu kunnon ammattia." Se on siinä vaiheessa jo pikkasen myöhästä katua tota nuorena tekemäänsä. 

"tärkeintä on että pysyy itse kartalla
ja vaik on raskasta, ei auta elää pelossakaan.
jos nyt koitettais pysyä tääl elossa vaan
ja nauttii täysillä niin kauan ku saadaan.
mä meinaan ainakin kunnes ne hautaa mut maahan."

Käykää koulut kunnol ja hankkikaa kunnon ammatti. Kiitätte itteenne myöhemmin, kun katotte vanhojen koulukavereiden elävän sossupummeina ja vetävän viinaa suruun. 








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti